Základní škola a Mateřská škola Vír ZŠ a MŠ Vír

„Naším cílem je být školou, do které budou děti rády chodit, ve které budou učitelé rádi učit a do které budou rodiče s potěšením posílat své děti…“

Činnost základní školy

Bezobratlí

V Čase se učíme o živočiších. Dnes jsme se vydali do přírody a pokusili se najít nějaké bezobratlé živočichy. Protože bylo docela vlhko, povedlo se nám objevit a zblízka si prohlédnout jen některé z nich – viděli jsme mravence, stonožku, mnohonožky, ploštici – ruměnici, velkého zlatohlávka, komára, mouchu, pavouka a mnoho žížal, slimáků a hlemýžďů. Našli jsme také dravou larvu nějakého brouka. Cestou jsme uspořádali „šnečí“ závody a to byla opravdu zábava. Už tedy víme, z čeho se skládá tělo brouků, hmyzu i dalších bezobratlých, čím se živí a jak se pohybují, že v zimě hibernují a jsou nejen škodliví, ale i užiteční.

Stavitelé mostů

 

Informatika

Informatika dávno není jen o tom, naučit se psát „všemi deseti“ a zvládnout Word, Excel nebo Powerpoint. Samozřejmě i to se učíme, ale v minulých hodinách jsme se zabývali jednoduchým programováním na počítači, což nás opravdu nadchlo. No a proč to nevyzkoušet bez počítače a v praxi? Společně jsme sestavili robota MIO, kterého jsme pojmenovali KIT. Byla to legrace zapojovat všechny ty drátky, motůrky, pracovat s návodem a používat šroubovák. To bylo radosti, když po sestavení začal svítit očima, ozýval se zvukem a rozjel se po koberci. Vyzkoušeli jsme si, jak reaguje pomocí ultrazvukového senzoru na vzdálenost překážky a nakonec ho programovali pomocí tleskání. Už se moc těšíme, až se naučíme dalším druhům jeho programování – např. pomocí manuálního zadávání kódů nebo aplikací v tabletu či mobilu.

Badatelák na rybárně

V Badateláku jsme se byli podívat, jak si žije taková ryba. A co jsme zjistili? Že se nemá vůbec špatně a je s ní zábava. Pstruhy a siveny jsme si mohli i nakrmit, skákali z vody jak delfíni, pak jsme se s nimi i mazlili a pouštěli je zpátky do vody a ty největší jsme si lovili z kádě. Byli jsme sice trošku mokří, ale vůbec nám to nevadilo. Děkujeme Rybářskému spolku Vír, přijdeme rádi zase.

 

Florbalový turnaj v Bystřici nad Pernštejnem

Potěšeni jsme přijali pozvání na florbalový turnaj ve škole Nádražní v Bystřici nad Pernštejnem.     S ostatními školami jsme změřili svoje síly a přestože jsme neskončili na stupínku vítězů, turnaj jsme si velmi užili. Organizátoři nás vřele přivítali, pohostili a v mezičase nám ukázali, jak funguje programování s robotickou hračkou Ozobot.

Čarodějnické úkoly

Deset úkolů od čarodějnice na nás čekalo v pátek ve škole. Museli jsme dokázat, že se umíme smát jak správná čarodějnice, létat na koštěti, házet myší, vymyslet zaklínadlo a použít ho při vaření lektvaru, hledali jsme ztracené netopýry,… Za vše jsme dostávali jeden dílek skládačky. Nejvíce nás však zaujali pavouci, které jsme si vyrobili, v troubě rozhýbali a nakonec snědli.

Den Země

Planeta Země slavila další ze svých výročí. Poslala nám dopis, ve kterém jsme se o ní dozvěděli mnoho nových a důležitých informací a nezapomněla na zajímavý program, plný různých úkolů a aktivit a samozřejmě ani na sladkou odměnu v podobě minidortíčků. Zaběhali jsme si při skládání básničky, napsali jí vzkaz, ti mladší vyrobili Ekokodex ve formě skládaných lodiček, ti starší zjišťovali, co jako škola pro naši planetu Zemi děláme.

Velikonoce jinak

Před několika týdny jsme mezi sebou přivítali nové spolužáky z Ukrajiny. Společně s námi oslavili naše Velikonoce a seznámili jsme je s tradicemi a zvyky u nás v ČR. Na Ukrajině mají jiný kalendář než my, takže slaví Velikonoce až tento týden. Proto si pro nás připravili krátký program o tom,  jaké tradice a zvyky dodržují oni. Bylo to zajímavé a dozvěděli jsme se něco nového.

Zápis do 1. třídy

Všichni předškoláci se náležitě těšili na svůj důležitý den. Ve čtvrtek je totiž čekal zápis do 1. třídy. Dopoledne navštívili paní učitelku všichni společně a byla pro ně připravena celá řada úkolů. Odpoledne pak přišli společně s rodiči, aby jim také ukázali, jak vypadá jejich budoucí třída.  Všichni si pak odnesli medaili a diplom na památku a také malou odměnu.

Jedlé zlomky

V matematice se učíme zlomky. Nejprve jsme je trénovali na receptu na pizzu a nakonec jsme si ji podle něho i upekli. Rozkrájeli jsme ji na poloviny, čtvrtiny, osminy a spravedlivě se o ni rozdělili.