Základní škola a Mateřská škola Vír ZŠ a MŠ Vír

„Naším cílem je být školou, do které budou děti rády chodit, ve které budou učitelé rádi učit a do které budou rodiče s potěšením posílat své děti…“

Činnost mateřské školy

Karneval

Sobota patřila ve Víru maskám, měli jsme totiž karneval. Čápy, rubikovu kostku, šaška, lego panáčka, myš v pastičce, pračlovíčky, páva, covid, hrací skříňku nebo televizi i s ovladačem, ty všechny a mnoho dalších jste mohli vidět na parketu. Jako i jiné roky jsme vybrali desítku vítězů, kteří si odnesli dorty. David nám připravil řadu soutěží, pouštěl písničky, u kterých jsme si nejen zatančili, ale i zazpívali, vyhráli jsme krásné ceny v tombole a celé odpoledne si užili.

Cesta kolem světa – pokračování

Tento týden jsme pokračovali v naší cestě kolem světa a podívali se na další kontinenty. V pondělí jsme navštívili sever planety Země a ostrov Grónsko – stavěli jsme iglú z kostkového cukru, vyrobili jsme si polární záři a seznamovali jsme se s podmínkami pro život. V úterý a ve středu jsme putovali po USA. Stříleli jsme z luku, jezdili na koni, vyrobili si indiánské čelenky a totem a udělali si „cheesecake do skleničky“. Ve čtvrtek – čáry máry ententýky – letěli jsme do Afriky! Naučili jsme se novou písničku a dozvěděli se něco o životě v Africe, vyrobili si papírové opice a lvy. Na konci týdne jsme se vydali na nejjižnější kontinent – na Antarktidu. Společně jsme si na závěr zhodnotili celý projekt a zopakovali si, co si pamatujeme.

Projekt – Cesta kolem světa

Hned v pondělí jsme si rychle vyrobili cestovní pasy, abychom se mohli vydat na cestu kolem světa. Nejdříve jsme navštívili státy Evropy a její nejznámější věže. V Itálii jsme si upekli pizzu. Dále naše cesty směřovaly až do daleké Austrálie k protinožcům. Tam jsme se zaměřili na zvířata. A na konci týdne jsme se dostali do Asie, kde jsme navštívili Čínu. Pomohli jsme vyrobit čínského draka a lampiony. V Japonsku jsme si zkusili připravit a ochutnat sushi.

Projekt Cesta kolem světa je především zaměřena na poznávání jiných kultur, obyčejů a zvyků. Povídáme si s dětmi o tom, že každý člověk má stejné místo v naší společnosti jako my, i když může vypadat odlišně, nebo mluvit cizím jazykem.

Canisterapie II.

Opět k nám do školky přišel pejsek Bailey. Děti s pejskem na vodítku prošly slalom, přeskakovaly a podlézaly ho, učily se házet aport. Na konci lekce během řízené relaxace je Bailey obešel a hledal u nich schované piškotky. Děti se postupně otrkávají. Některé děti měly velký strach, který postupně odbouráváme díky laskavé paní terapeutce.

Přípravy a karneval ve školce

Celý týden jsme se chystali na karneval ve školce. Vyráběli jsme si masky a výzdobu do třídy a šatny. V pátek jsme dorazili v převlecích a užili si spoustu zábavy, hráli hry, měli tombolu, tančili a také jsme se fotili ve fotokoutku.

Učíme se navzájem

S předškoláky jsme se byli podívat za našimi prvňáčky. Zvládli jsme spolu spoustu úkolu. Předškoláci se zase o trochu více začali těšit do školy, nejen na to, že se naučí číst, psát a počítat, ale hlavně na svoje starší kamarády.

Návštěva muzea a představení Ledové království II.

S dětmi jsme se jeli podívat na představení Ledové království II., které hrálo Divadlo beze jména. Představení doprovázel orchestr a děti tak mohly vidět různé hudební nástroje. Dětem se muzikál moc líbil. Předškoláci stihli ještě navštívit bystřické muzeum.

Canisterapie ve školce

Za dětmi přišla paní Andrea Kobzová se psem Baileym. Děti se postupně představily a poté připravily pejskovi snídani. Následovala terapeutická chvilka s následným odpočinkem a relaxací s dopomocí pejska. Děti byly nadšené z této návštěvy a těší se na další spolupráci s pejskem a paní terapeutkou.

Solná jeskyně

Opět jsme se jeli podívat s dětmi do solné jeskyně. Cestou autobusem jsme si připomněli pravidla a poté si děti v jeskyni společně hrály, povídaly si mezi sebou a užily si spoustu legrace se solí.

Téma- moje tělo

S dětmi jsme si začali povídat o lidském těle. Jak a z čeho se skládá. S malými dětmi jsme si společně vyrobili postavu a přiřazovali jsme jí postupně kostru a lidské orgány. U stolečku si děti procvičily senzomotorické schopnosti při vylovování předmětů z vody. A nakonec jsme si zacvičili na píseň: „Hlava, ramena, kolena, palce.“ To byla legrace.