Základní škola a Mateřská škola Vír ZŠ a MŠ Vír

„Naším cílem je být školou, do které budou děti rády chodit, ve které budou učitelé rádi učit a do které budou rodiče s potěšením posílat své děti…“

Činnost základní školy

Batikujeme

V pondělním badatelském klubu jsme si povídali o tom, jak dříve, ale i nyní lidé barvili látky a vymýšleli různé techniky, aby jejich oblečení bylo nejenom barevné, ale i zajímavé pro oko. Zjistili jsme, že se dá tričko obarvit zelím, avokádem nebo slupkami z cibule. Ta naše trička jsme vyzdobili a obarvili batikou a opravdu se nám to povedlo, přesvědčit se můžete sami.

 

„Učíme se navzájem“- matematika

Stejně jako každý měsíc, tak i v lednu jsme se učili navzájem, tentokrát matematiku. Počítání do šesti jsme si procvičili při sbírání barevných kostek nebo při zábavné hře s plácačkami. Z kostek jsme také skládali číslice a zkoušeli jsme z nich postavit co nejvyšší stavbu. Trénovali jsme poznávání geometrických tvarů a ve dvojicích jsme hráli hru, při které bylo naším úkolem nakrmit ufona. Společnou hodinu jsme zakončili v kroužku na koberci, kde jsme zhodnotili, co nového jsme se naučili.

Po stopách ve sněhu

Konečně sníh! Můžeme se tedy s badatelským klubem vydat do terénu. Sice nám úplně počasí nepřeje a sluníčko od rána rozpouští vše potřebné k pozorování, ale přece jenom jsme našli místa, kde jsme nacházeli stopy srnce, kočky, psa, kachny,… také stopy aut, traktoru, řetězů či bobů, ale i ty lidské. Bylo zajímavé pozorovat, jak chodí kočka nebo pes, kudy se po Víru prochází srny a kam až z vody vylezla kachna.

Učíme se vzájemně

Dnešní den byl pro nás velkým zpestřením. Na svých hodinách jsme opět přivítali Samuela, se kterým jsme se již setkali v prvním pololetí. Dnes s sebou ale přivedl dalšího účastníka programu MAP II, a to Carloise ze Španělska. Mladí muži se účastnili našich konverzací v hodinách angličtiny, se třeťáky vyrobili „střápáčky“, pomocí kterých se začali učit číslovky do dvaceti. Odměnou nám všem byla hodina tělocviku, kterou jsme si všichni moc užili. Jejich přítomnost byla obohacující a budeme se těšit na další spolupráci.

Ptačí klub

O víkendu probíhalo celorepublikové sčítání ptáčků na krmítkách, proto jsme nemohli zůstat pozadu. Máme ale jeden zásadní problém, na školní krmítka žádný ptáček nezavítá. Na internetu jsme alespoň našli výsledky loňských průzkumů, obkoukli jsme, jak vypadají modřinky, brhlík či zvonek a uvařili jim dobrotu, kterou jsme dali do formiček a doufáme, že jim bude moc chutnat.

Ekotým s Dlouhým, Širokým a Bystrozrakým

Poslední dva EKOtýmy jsme bádali o elektroodpadu a řešili úkoly, které si pro nás připravili Dlouhý, Široký a Bystrozraký. S panem Dlouhým jsme měřili vzdálenost a čas k nejbližšímu kontejneru na elektroodpad nejen ve škole, ale i ve sběrném dvoře. Pan Široký po nás chtěl měřit velikosti těchto sběrných nádob a vypočítat jejich objem. Na závěr jsme si s panem Bystrozrakým připomněli, co patří a co nepatří do červeného kontejneru.

Opakování početních operací

Že může být matematika zábavná, tak to my už dávno víme. Tentokrát na nás čekalo opakování. Každý ročník měl svoji sadu kartiček s příklady na všechny probrané početní operace, vždy si hodil kostkou s různými symboly, vybral ze správné hromádky, běžel si příklad opsat, vypočítat a zase jej vrátil. A to se opakovalo několikrát po sobě. Ve třídě jsme si nakonec příklady zkontrolovali pomocí kalkulačky a vzájemně se ohodnotili. Na každého čekala zasloužená sladká odměna a na ty nejúspěšnější jednička.

Vánoce ve škole

Užili jsme si krásný vánoční pátek. Společně jsme si zazpívali koledy, ochutnali vánoční cukroví a rozdali jsme dárečky těm, na kterých nám záleží.

Vánoční badatelák

Putovali jsme za historií vánočního stromečku a vyrobili si dřevěné ozdoby na ten náš doma.

Předvánoční hon za razítky

Čtvrteční dopoledne jsme se snažili udělat co nejvíce práce, protože vše bylo oceněno razítky, která jsou pro nás moc cenná – dostáváme za ně totiž jedničky a odměny. V úkolech jsme museli číst, psát, počítat a logicky přemýšlet.