Základní škola a Mateřská škola Vír ZŠ a MŠ Vír

„Naším cílem je být školou, do které budou děti rády chodit, ve které budou učitelé rádi učit a do které budou rodiče s potěšením posílat své děti…“

Činnost základní školy

Nebezpečí číhá všude kolem nás

Ve středu za námi přijela paní lektorka, se kterou jsme si povídali o tom, co na nás kde číhá za nebezpečí, jak se před nimi chránit a pokud se nachomýtneme u nějaké takové situace, jak se s tím co nejlépe poprat. Mnoho věcí jsme si zopakovali, zasoutěžili jsme si, diskutovali jsme o úrazech a jejich nápravách a dozvěděli jsme se mnoho nového.

Den prevence před úrazy

Slyšet o tom, co a jak máme dělat, je sice super, ale vyzkoušet si to, tak to je úplně o něčem jiném! Ve středu jsme my, 3. a 4. ročník, vyrazili na návštěvu do Bystřice nad Pernštejnem, kde byl pro nás připraven program prevence dětských úrazů pořádaný Červeným křížem ze Žďáru nad Sázavou. Už bychom uměli dát první pomoc, víme, na co si máme dávat pozor při chůzi a jízdě po silnici, jaká nebezpečí na nás číhají v přírodě, jak se zachovat při požáru i co způsobují závislosti na cigaretách, alkoholu a drogách.

 

Vyrostly nám!

Na podzim jsme se učili o exotických rostlinách, a proto jsme si zaseli semínka citrusů. Co nám vyrostlo vidíte na fotografiích, ale co skutečně máme, to vlastně nevíme, protože semínka citronů a mandarinek se nám zamíchala. Necháme se překvapit.

Letem světem Českou republikou

V hodinách ČaSu jsme se učili o České republice, vyhledávali jsme informace, virtuálně jsme se podívali do zajímavých míst naší vlasti, pracovali jsme s tablety, stříhali a lepili puzzle ČR. Každý z nás prezentoval nějaký kraj ČR, předával informace ostatním. Práce nás bavila a zde máte pár fotografií.

Pracovité žížaly

Ve třetím a čtvrtém ročníku jsme se v hodinách ČaSu zabývali půdou. Pozorovali jsme druhy půdy, zjišťovali jsme, co obsahuje a dozvěděli jsme se, co je to humus a co patří do kompostéru . Nakonec jsme podnikli dlouhodobé pozorování – vytvořili jsme si „žížalárium“, na kterém jsme si ukázali, jak jsou žížaly pracovité a jaký mají význam pro půdu. Vyhledali jsme si na tabletech zajímavosti a informace o žížale obecné, pozorovali jsme její pohyby a tělo. Zmínili jsme se i o moderním vermikompostování.

„Doplavali jsme“

Plavecký výcvik je u konce a my jsme si ve středu odnesli svá „mokrá vysvědčení“. A víte co? My se vody nebojíme! Od první lekce výcviku jsme se naučili nejen nové plavecké styly a správnou techniku při plavání, ale umíme se potápět i skočit šipku. A co je důležité?  Většina z nás uplave o mnohem delší trasu než na začátku. Bylo to super!

Divadlo a DiscGolfPark

Konec týdne jsme završili návštěvou Velkého Meziříčí. Zhlédli jsme česko-anglické divadlo „A silly bear“, ze kterého jsme si (mimo nových slovíček a frází) vzali i poučení o moudrosti a šikovnosti. Na náměstí jsme si snědli svačinu a cestou zpět jsme se zastavili v místním DiscGolfParku.

Přehrada

Přestože to včera jednu chvíli vypadalo, že nám zaprší, odvážně jsme se vydali na místní přehradu. Podívali jsme se na moment do elektrárny a prošli se kousek vnitřkem hráze.  Cestou jsme se dozvěděli něco o historii hráze, postupech při stavbě přehrady, zmínili jsme si i něco o hydroelektrárnách a prošli se krásnou přírodou. Čekalo na nás i malé překvapení, něco, co zase dlouho neuvidíme – však se podívejte:

Fotbal

Středeční den patřil fotbalu. Zúčastnili jsme se fotbalového turnaje v Bystřici nad Pernštejnem. Základní škola Nádražní má krásný stadion, na kterém se dnes sešlo několik fotbalových družstev. V kategorii starší žáci to byli fotbalisté z Nového Města na Moravě, ze základní školy T. G. Masaryka, tým z hostící školy Nádražní a samozřejmě naši nadšení sportovci.

Mladší žáci z Víru si zahráli s družstvem ze ZŠ Nádražní a vybojovali si druhé místo.

Náš starší tým byl hrdě na čtvrtém místě a dal všem soupeřům pořádně zabrat.

Dopoledne jsme si užili a za skvělý výkon se odměnili zmrzlinou!

Lidské tělo

Máme za sebou období věnované lidskému tělu. Prozkoumali jsme ho kousek po kousku a zjistili jsme mnoho nového. Dokážeme pojmenovat jeho části, víme, kterými smysly vnímáme svět, k čemu nám slouží mozek, srdce a plíce. Také dokážeme ošetřit drobná poranění, zavolat záchranku.