Základní škola a Mateřská škola Vír ZŠ a MŠ Vír

„Naším cílem je být školou, do které budou děti rády chodit, ve které budou učitelé rádi učit a do které budou rodiče s potěšením posílat své děti…“

Činnost mateřské školy

Karneval

Poslední únorová sobota měla nejen datum 29. 2., ale hlavně byla plná zábavy, hudby, tance a smíchu. Odpoledne se totiž neslo v duchu karnevalu. Masky byly různorodé a každá z nich krásná. I letos se karneval vydařil. Děkujeme všem těm, kteří přišli, podíleli se na přípravách a realizaci i těm, kteří jakkoliv přispěli.

Projekt „Pekař peče housky“

Minulý týden jsme si ve školce vyzkoušeli, jaké je to být pekařem nebo cukrářem. V pondělí jsme si z obilí namleli mouku a z vody a žitné mouky jsme si založili kvásek. Každý den jsme přidávali trošku vody a mouky a když byl kvásek hotový, mohli jsme si z něj upéct kváskový chleba. Pekli jsme i housky a udělali jsme si zdravou  tvarohovou pomazánku. Také jsme malovali obrázky do mouky, kreslili a zdobili koláče, počítali pytle s obilím, naučili se novou říkanku o pekařích a namalovali obilné pole. Užili jsme si prima týden a vyzkoušeli a naučili se mnoho nového.

Učíme se navzájem

Dnešní angličtina byla plná dětí. Přišli se na nás podívat předškoláci a učili se s námi. Ukázali jsme jim, co vše už umíme a poté jsme společně pokračovali v probíraném tématu. Školáci si přinesli do hodiny svá plyšová zvířátka, tak nám šlo učení snadno. V závěru hodiny jsme si zahráli hru „Na ztracená zvířátka“ a společně si zopakovali, co jsme se naučili. Věříme, že se předškolákům u nás líbilo.

Vír čte dětem-den pátý

Předškoláci si pro mladší děti na pátek připravili překvapení. V průběhu týdne jsme si společně přečetli pohádku Dlouhý, Široký a Bystrozraký. S předškoláky jsme si pak nacvičili dramatizaci této pohádky a příběh o princi, který vysvobodil princeznu uvězněnou na hradě zlého černokněžníka, jsme mladším dětem zahráli. Na konci nás naši menší kamarádi odměnili velikým potleskem.

Vír čte dětem – den čtvrtý

Čtvrteční podvečer patřil divadlu Věž z Brna. Připravili pro nás představení podle knihy Zdeňka Svěráka  – Radovanovy radovánky. Právě Radovan nás svým hlasem celým představením provázel. Divadlo bylo plné písniček, veselého povídání a humorných scének.

 

Vír čte dětem – den třetí

Středeční čtení se neslo v duchu stromů, tedy tématu, které je nyní (nejen) ve Víru velmi aktuální.  V pološeru jsme se společně s panem starostou Ladislavem Stalmachem a jeho vybranou knihou přenesli o pár desítek let zpět a vyslechli si příběh muže, který sázel stromy. Jeho ušlechtilé počínání tak významně přispělo k obnovení krajiny, její změně a dalo vzniknout novým životům. Kniha „Muž, který sázel stromy“ byla dojemným příběhem k zamyšlení.

Vír čte dětem – den druhý

Druhým dnem nás provázelo Divadlo DIVSE. Celé vystoupení se neslo v duchu tkalcovství a vyrábění látek. Nejprve jsme si poslechli „Jak Krtek ke kalhotkám přišel“ a poté viděli „Pohádku z hadrů“, která byla na motivy pohádky H. Ch. Andersena – Císařovy nové šaty. I my (publikum) jsme si zahráli na obdivovatele samotného císaře, kdy jsme se svými prstovými maňásky hlasitě obdivovali, jaké krásné a nečekané šaty mu byly ušity.

Vír čte dětem – den první

Tradičně jsme přivítali dnes v naší školičce pana Hrubce s jeho dřevěným divadlem. Přečetl nám z nádherně ilustrované knížky Pavla Čecha „O Čertovi“. Ve druhé části jsme se stali diváky na premiéře jeho nové pohádky „O vytrvalém princi“. Na závěr jsme si popovídali nad kávou a připravenými dobrotami. Tím jsme krásně zahájili akci „Vír čte dětem“ a už teď se těšíme na další podvečery u nás ve škole.

Planetárium

Druhé pololetí jsme začali návštěvou planetária v Brně. Podívali jsme se na to, jak vypadá zimní obloha zatímco my už spíme a byl pro nás připraven vzdělávací výukový program se 2D promítáním. Dozvěděli jsme se mnoho nového.

„Učíme se navzájem“- matematika

Stejně jako každý měsíc, tak i v lednu jsme se učili navzájem, tentokrát matematiku. Počítání do šesti jsme si procvičili při sbírání barevných kostek nebo při zábavné hře s plácačkami. Z kostek jsme také skládali číslice a zkoušeli jsme z nich postavit co nejvyšší stavbu. Trénovali jsme poznávání geometrických tvarů a ve dvojicích jsme hráli hru, při které bylo naším úkolem nakrmit ufona. Společnou hodinu jsme zakončili v kroužku na koberci, kde jsme zhodnotili, co nového jsme se naučili.